background

Kupa Terapi (Hacamat)

Kupa Tedavisi (Hacamat)

Kupa tedavisi (hacamat) kökeni Eski Mısır, Çin ve Orta Doğu kültürlerine dayanan tamamlayıcı tedavi yöntemidir, emme oluşturmak için cildin üzerine bardak yerleştirmeyi içerir. Ağrı, iltihaplanma ya da damar yolu tıkanıklıkları gibi birçok farklı sorunun çözümünde uygulanmaktadır.

Kupa tedavisinin ana etkisi kan dolaşımını arttırması ile toksinleri ve atıkları vücuttan uzaklaştırmasıdır. Kupa tedavisi bardakların yerleştirildiği bölgedeki kan dolaşımını arttırır ve bu durum kas gerginliğini hafifleterek hücre onarımının teşvik edilmesine yardımcı olur. Özellikle çeşitli hastalıkların ve semptomlarının tedavisine katkıda bulunarak bu süreçte kişinin yaşam kalitesini etkili şekilde iyileştirir.

Kupa Tedavisi Nasıl İşe Yarar?

Kupa tedavisi ile vücut hormonları dengelenebilir, bağışıklık sistemi uyarılabilir ya da vücuttaki zararlı maddelerin uzaklaştırılmasına yardımcı olunabilir. Bütün bunlar hastalıkların semptomlarının azalmasına yardımcı olur ve ağrıyı belirgin şekilde hafifletir.  Kupa tedavisinin ayrıca bağ dokusunu canlandırma, kan dolaşımını arttırma, sinir sistemini uyarma, ağrıyı azaltma, yüksek kan basıncını kontrol etme ve bağışıklık sistemini dengelemek gibi faydaları bulunur.

Bazı araştırmacılar vücutta toksin birikmesinin hastalıkları ortaya çıkmasının ana nedeni olduğunu öne sürerler. Toksinlerin toplandığı bölgelerde kan damarları çeşitli nedenlerle genişler ve damar geçirgenliği artar. Kupa tedavisi bu dokularda sıkışmış toksinlerin hemen ortadan kaldırılmasını ve kişinin tedavi sonunda daha iyi hissetmesini sağlar.

Kupa Tedavisi İşlemi Ne İçerir?

Kupa tedavisi yaklaşık 20 dakika sürer. Terapist öncelikle kupaları yerleştireceği özel noktaları belirler ve dezenfekte eder. Seçilen alana uygun büyüklükte bir bardak yerleştirilir ve terapist bardağın içindeki havayı çeker. Kupa yaklaşık 5 dakika boyunca hastanın cildinde kaldıktan sonra cilt üzerindeki ince neşter ya da iğnelerle ince kesiler oluşturulur ve bardak yeniden cilde yerleştirilerek prosedür tekrar edilir. Kupa çıkarıldıktan sonra cilt temizlenir ve alan uygun boyutlardaki bandajlarla kapatılır.

Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kupa Tedavisinden Yararlanılır?

Kupa tedavisi çok çeşitli koşulları tedavi etmek için uygulanmaktadır. Özellikle çeşitli nedenlerden kaynaklanan kas-iskelet sistemi ağrılarında ve sinir sıkışması sorunlarında etkili olduğuna dair kanıtlar günümüzde giderek artmaktadır. Bardaklar ayrıca akupunktur noktalarına da uygulanabildiğinden sindirim sorunlarının, cilt sorunlarının ve akupuntur ile tedavi edilen diğer durumların tedavisinde etkili olabilir. Ayrıca baş ağrısı, migren,  anksiyete ve depresyon ve nefes darlığı gibi birçok sorunun ve semptomlarının tedavisinde kupa tedavisine başvurulmaktadır.

Kupa Tedavisin Yan Etkileri Nelerdir?

Kupa tedavisinin yan etkileri oldukça nadir görülür ve genellikle hafif ila orta şiddettedir. Olası yan etkiler genellikle tedavi sırasında veya hemen sonrasında ortaya çıkar. Kişi tedavi sırasında sersemlemiş hissedebilir veya baş dönmesi, terleme ve bulantı yaşayabilir. İşlem sonrası kupanın kapladığı alandaki cilt dairesel bir şekilde tahriş olabilir, hassasiyet ve az şiddette ağrı görülebilir.

Kupa tedavisi sonrası kupanın uygulandığı bölgelerde mor veya kırmızı daireler oluşur. Bu durum dokudaki küçük kılcal damarları kırabilen vakum emişinden kaynaklanır. Ancak bu alanda iyileşme mekanizmalarını hemen devreye girer ve kısa sürede cilt kendini yeniler. Hafif çürükler veya diğer izler genellikle 10 günü içerisinde kaybolur. Kupa tedavisi bazı durumlarda akupunktur ile birlikte uygulanmaktadır.

Kupa tedavisinden sonra enfeksiyon nadiren de olsa ortaya çıkabilir. İşlem öncesi ve sonrası steril bir ortam sağlanarak ve doğru yöntemler izlenerek bu ihtimal ortadan kaldırılacaktır. Bu nedenle hacamat tedavisi mutlaka tamamlayıcı tıp kliniğinde bir uzman tarafından uygulanmalıdır.

Kupa Tedavisi Kimler için Uygun Değildir?

Kupa tedavisi uzman tarafından uygulandığında oldukça güvenli bir prosedür olmakla birlikte bazı sınırlamalar içerir. Organ yetmezliği rahatsızlığı olan ya da kalp pili takılı kişiler ve hemofili gibi kan pıhtılaşma problemine yol açabilecek rahatsızlıklardan mustarip kişiler için uygun bir tedavi yöntemi değildir. Uzman kişinin enfeksiyonu, açık yarası,

Ankara web tasarım bursa nilüfer diş polikliniği ankara kızılay dershane ankara ambar ankara protez saç Call Now ButtonBİZİ ARAYIN